De provincie Noord-Brabant wil grootschalige Value Added Logistics (VAL) bedrijven een plek bieden op een daarvoor geschikte, grootschalige, multimodaal ontsloten locatie in West-Brabant. Het Havenbedrijf ontwikkelt daarom in samenwerking met LPM Holding het Logistiek Park Moerdijk. Hierbij wordt de wegverbinding tussen het Industrieterrein Moerdijk en het Logistiek Park Moerdijk gerealiseerd, inclusief beide tussenliggende kunstwerken en aanpassingen van en aansluitingen op de huidige (verkeers-)structuren. De interne baan zorgt voor een directe verbinding tussen het Logistiek Park Moerdijk en het bestaande industrie- en haventerrein Moerdijk.
Middels kistdammen hebben wij de toe- en afritten aan de zuidzijde van de A17 in gewapende grond gerealiseerd. De landhoofdzone is afgewerkt met een schanskorfconstructie en voor de overige wanden is een gaashekwerk geplaatst dat zowel als valbeveiliging aan de bovenzijde van de wand dient als ook als klimhulp voor klimplanten.
Ten behoeve van dit project hebben we aan de westzijde van de Rode Vaart door ruimtegebrek als gevolg van het bestaande gemaal ook een grondkering gerealiseerd. Deze gewapende grondconstructie sluit in langsrichting aan op een primaire waterkering en aan de oostzijde ter plaatse van het kunstwerk op een secundaire waterkering. De landhoofdzone is wederom afgewerkt met een schanskorfconstructie en voor de zuidelijke wand is een gaashekwerk geplaatst dat zowel als valbeveiliging aan de bovenzijde van de wand dient als ook als klimhulp voor klimplanten.